L'any 1914 la Companyia de Ferrocarrils del Nord es va interessar per Sant Vicenç per instal·lar-hi el dipòsit de màquines. A les reticències dels veïns es va sumar l'interès de Manresa per instal·lar-lo al seu municipi. Però l'Ajuntament de Sant Vicenç va saber reaccionar i mediar per evitar la pèrdua d'una infraestructura tan important. Tres anys més tard s'inaugurava el dipòsit i Sant Vicenç feia un pas fonamental en la seva història. Gràcies a l'arribada del ferrocarril (1859), dels 200 habitants de l’any 1867 s'havia passat a 1.429 l’any 1900. Després de la instal·lació del dipòsit (1917), l'arribada dels Ferrocarrils Catalans (1924) i l'electrificació de la línia (1929), la població de Sant Vicenç va arribar l'any 1930 a 3.037 habitants.
martes, 12 de agosto de 2008
Dipòsits d'aigua de l'antiga estació del Nord
L'any 1914 la Companyia de Ferrocarrils del Nord es va interessar per Sant Vicenç per instal·lar-hi el dipòsit de màquines. A les reticències dels veïns es va sumar l'interès de Manresa per instal·lar-lo al seu municipi. Però l'Ajuntament de Sant Vicenç va saber reaccionar i mediar per evitar la pèrdua d'una infraestructura tan important. Tres anys més tard s'inaugurava el dipòsit i Sant Vicenç feia un pas fonamental en la seva història. Gràcies a l'arribada del ferrocarril (1859), dels 200 habitants de l’any 1867 s'havia passat a 1.429 l’any 1900. Després de la instal·lació del dipòsit (1917), l'arribada dels Ferrocarrils Catalans (1924) i l'electrificació de la línia (1929), la població de Sant Vicenç va arribar l'any 1930 a 3.037 habitants.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario